Polerowanie samochodu

Polerowanie samochodu

Każdy samochód wymaga od swojego właściciela trochę troski. Na pewno od czasu do czasu musimy go gruntowanie posprzątać, umyć i wypolerować.

Metody polerowania

Polerowanie samochodu można zrobić jedną z dwóch metod. Do wyboru mamy polerowanie mechaniczne i ręczne. Do polerowania ręcznego potrzebna jest szlifierka z odpowiednimi nakładkami polerskimi. Jest to metoda inwazyjna, raczej nie polecana osobom, które nie mają doświadczenia. Metoda druga jest mało inwazyjna, nie wymaga stosowania szlifierki, a jedynie pasty lub mleczka polerskiego. Ręczne polerowanie lakieru wymaga trochę czasu.

Od czego zacząć?

Na pewno pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest staranne umycie samochodu. Powierzchowne zabrudzenia możemy spłukać silnym strumieniem wody – bardzo przydatny jest tutaj wąż ogrodowy. Gdy samochód jest opłukany, możemy przystąpić do mycia. Idealnie byłoby zrobić to używając myjki ciśnieniowej, jeśli jednak jej nie mamy wystarczy wiadro, gąbka, szampon samochodowy oraz miękka ściereczka, którą wytrzemy umyte auto. Do wycierania bardzo dobrze sprawdzają się ściereczki z mikrofibry. Z wycieraniem musimy trochę się spieszyć, gdy auta wyschnie samo pozostaną na nim zacieki.

Jak polerować?

Gdy porządnie umyślimy i wytarli samochód, możemy zabrać się za jego polerowanie. Wszystkie elementy, które mogą zostać zabrudzone pastą polerską (na przykład lusterka i reflektory) zabezpieczamy folią.

Zaczynamy polerowanie samochodu pastą o niskiej ścieralności. Pad, którego na tym etapie będziemy używać powinien być miękki. Nadmiar pasty polerskiej musimy oczywiście zebrać. Bardzo dobrze można to zrobić ściereczką z mikrofibry. Pamiętajmy, aby pada zbyt mocno nie naciskać, pastę należy wcierać delikatnie. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z efektu, możemy polerować dalej. Tym razem jednak wybieramy pastę, która ma wyższą ścieralność. Jeśli zdecydujemy się na mechaniczne polerowanie samochodu czyli przy pomocy szlifierki, aby robić to naprawdę ostrożnie. Zamiast szlifierki możemy użyć specjalnej polerki, ale w tym przypadku również powinniśmy uważać. Jeśli nigdy nie polerowaliśmy samochodu szlifierką czy polerką, musimy zachować ostrożność, gdyż zniszczenie lakieru może nas słono kosztować. W przypadku mechanicznego polerowania samochodu bardzo ważne jest między innymi dobranie odpowiedniego pada. Pada zawsze dobieramy do rodzaju powłoki lakierniczej. Również twardość pasty polerskiej dobieramy do rodzaju lakieru. Odpowiedni dobór narzędzi i pasty plus cierpliwość uchronią nas przed zniszczeniem lakieru. W czasie pracy cały czas należy sprawdzać jaką jest temperatura lakieru. Nie może dojść do jego przegrzania, gdyż grozi to przepaleniem powierzchni auta.

Po zakończeniu polerowania czekają nas jeszcze drobne zabiegi kosmetyczne. Wygładzamy powierzchnię lakieru miękkim padem i pastą wygładzającą, a na sam koniec najbardziej miękkim padem nakładamy wosk. Polerowanie auta to między innymi sposób na usunięcie drobnych i płytkich rys. Zabiegu tego nie możemy wykonywać jednak zbyt często.

Previous Drukowanie zdjęć - samodzielnie czy u specjalisty?
Next Jak umyć samochód w duży mróz?

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Konieczne inwestycje w bezpieczeństwo drogowe. Bez nich liczba wypadków będzie wciąż rosnąć

Choć polska sieć dróg szybkiego ruchu w ciągu ostatniej dekady zwiększyła się czterokrotnie, to przed Polską wciąż długa droga do poprawy bezpieczeństwa. Jak podkreśla Kallistratos Dionelis, sekretarz generalny ASECAP, konieczne są

Motoryzacja 0 Comments

Samochód od ręki

Własny samochód to ogromna wygoda. Niestety zdarza się, że nie możemy z niego skorzystać, bo na przykład stoi właśnie w warsztacie. Może też się zdarzyć, że chwilowo potrzebujemy wozu z większą

Motoryzacja 0 Comments

Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys. zł rocznie

3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź