Polerka samochodowa obrotowa

Polerka samochodowa obrotowa

Jeśli chodzi o wybór maszyny do polerowania, jednym z najczęstszych pytań zadawanych przez wiele osób jest: „Jaka jest różnica między polerką o podwójnym działaniu (DA) a polerką rotacyjną?”. To bardzo dobre pytanie dla tych, którzy dopiero zaczynają z polerką maszynową.

Jakie są różnice?

Polerka samochodowa obrotowa jest bardzo prosta – głowica obraca się na jednej osi w regularnym ruchu kołowym. Powoduje to gromadzenie się ciepła i tarcia, umożliwiając użytkownikowi wykonywanie procesów korekcji lakieru. Polerki rotacyjne usuwają ślady lakieru, których polerki podwójnego działania nie mogą.

Polerki o podwójnym działaniu (lub polerki DA, ponieważ są one zwykle skracane) obracają się na 2 różne sposoby: głowa obraca się koncentrycznie kołowym ruchem na wrzecionie, które z kolei obraca się w szerszym ruchu obrotowym. Analogią byłby ruch naszej planety: Ziemia obraca się wokół własnej osi (gdy podkładka obraca się na górze wrzeciona) w tym samym czasie, gdy porusza się po orbicie wokół Słońca (gdy wrzeciono obraca się wokół DA). Powstała oscylacja powoduje „kołysanie”, które zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu i tarciu, ale wciąż pozwala na tyle, że można usunąć lekkie lub umiarkowane przebarwienia lakieru. To sprawia, że DA jest idealnym wyborem dla entuzjastów amatorów, którzy chcą, aby samochód wyglądał na „szczyt góry”, ale bez obawy o ewentualne ponowne rozpylenie!

Niektóre z droższych polerki DA mają „pozytywne działanie napędu”. Nadal szczycą się „chwiejnością” rozpraszania ciepła i tarcia, ale „chwiejność” jest faktycznie napędzana, a nie przypadkowa oscylacja. Skonstruowane działanie wymuszonego obrotu zapewnia znacznie lepsze wyniki (w krótszym czasie) niż poziom podobny do polerki rotacyjnej, ale podwójne działanie oznacza, że nadal jest naprawdę bezpieczny w użyciu, nawet dla nowego użytkownika.

Więcej sprawdzisz na http://nocleg.bieszczady.pl/optymalna-polerka-samochodowa/xuzy/polerowanie-obrotowe-i-orbitalne.html  >>

Który z nich jest dla ciebie odpowiedni?

Wybierz polerkę podwójnego działania, jeśli:
-chcesz usunąć lekkie rysy z lakieru
-używaj go regularnie, aby utrzymać lakier
-chcesz czegoś, co jest łatwe w użyciu
-nie chcesz się martwić spaleniem farby lub dodaniem do niej hologramów

Wybierz polerkę rotacyjną, jeśli:
-masz poważne skazy lakiernicze, które naprawdę chcesz usunąć
-masz trochę czasu na opanowanie sposobu działania maszyny
-chcesz zostać profesjonalnym detalistą

Wybierz polerkę DA z dodatnim napędem,  jeśli:
-chcesz, aby wyniki były osiągalne z obrotnicy z całym bezpieczeństwem DA!

Zalety polerki rotacyjnej

Polerki rotacyjne są najlepszym narzędziem do korekty lakieru. Te polerki o zmiennej prędkości są rodzajem polerki samochodowej, która jest najczęściej stosowana do szybkiej korekty w warsztatach samochodowych w celu uszlachetnienia farby po szlifowaniu na mokro. Polerki rotacyjne obracają się na osi i są napędzane przez silnik o zmiennej prędkości, który w przeciwieństwie do królewskich polerek o podwójnym działaniu nie zatrzymuje się ani nie zaciska się pod presją. Polerki rotacyjne wytwarzają zatem więcej energii i ciepła, co pozwala na szybszą i płynniejszą korektę lakieru.

Previous Kupujemy meble biurowe
Next Drukarka laserowa

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Krajowy rynek samochodów używanych rośnie w siłę

Konsumenci w Polsce najchętniej kupują samochody używane. Tego typu ofert sprzedaży w ubiegłym roku było o ok. 500 tys. więcej niż w Czechach, na Słowacji i Węgrzech łącznie. Co więcej, zanosi się na to, że

Motoryzacja 0 Comments

Jak umyć samochód w duży mróz?

Sól na drogach i zanieczyszczenia ze śniegu i błota. Wszystko to sprawia, że pojazdy znacznie szybciej brudzą się zimą niż w lecie. Jednak czy powinienem myć samochód w chłodne dni,

Motoryzacja 0 Comments

Konieczne inwestycje w bezpieczeństwo drogowe. Bez nich liczba wypadków będzie wciąż rosnąć

Choć polska sieć dróg szybkiego ruchu w ciągu ostatniej dekady zwiększyła się czterokrotnie, to przed Polską wciąż długa droga do poprawy bezpieczeństwa. Jak podkreśla Kallistratos Dionelis, sekretarz generalny ASECAP, konieczne są

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź