NARKOTYKI I DOPALACZE ZABIJAJĄ

NARKOTYKI I DOPALACZE ZABIJAJĄ

Policjanci z bytomskiej komendy spotkali się z młodzieżą. Stróże prawa odwiedzili szkołę przy ul. Prusa. Mundurowi podczas prowadzonej prelekcji przekazali uczniom podstawowe informacje dotyczące odpowiedzialności karnej nieletnich oraz przejawów demoralizacji i cyberprzestępczości. Promowano też kampanię „Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” to hasło o charakterze edukacyjno – profilaktycznym „Narkotyki i dopalacze zabijają”.

Bytomscy policjanci odwiedzili szkołę przy ulicy Prusa. W czasie prelekcji mundurowi rozmawiali z uczniami i przekazali informację dotyczące odpowiedzialności karnej nieletnich za popełnione przez nich czyny oraz przejawy demoralizacji. Poruszono temat agresji wśród młodzieży oraz wulgarnego i agresywnego zachowania na terenie szkoły w stosunku do innych uczniów, jak i nauczycieli oraz pracowników szkoły. Policjanci przypomnieli uczniom, że nauczyciel jest funkcjonariuszem publicznym tak samo jak stróże prawa. Omówiono skutki posiadania różnych środków psychoaktywnych. Policjanci poruszyli temat cyberprzestępczości. Omówili sytuacje, w których młodzi ludzie padają ofiarą przestępców wykorzystujących internet. Młodzież z dużym zaangażowaniem uczestniczyła w spotkaniu. Chętnie odpowiadali na pytania i z wielkim zainteresowaniem słuchali prelekcji.

Nowa kampania organizowana jest przez MSWiA w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka”. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków i nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, w tym konsekwencji zarówno zdrowotnych, prawnych, jak i społecznych uzależnienia. Jednym z istotnych elementów tego przedsięwzięcia jest prezentowany spot filmowy nawiązujący treścią do tytułu kampanii oraz jej hasła przewodniego.

Istotą działań jest upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Apelujemy do osób, które mogą mieć kontakt z narkotykami, z dopalaczami, aby pamiętały, że jest to trucizna i każde jej zażycie wiąże się z poważnym ryzykiem dla zdrowia, a nawet życia. Dbając o bezpieczeństwo naszych bliskich i przyjaciół, nie pozwólmy im przyjmować substancji, których pochodzenia i składu nie znają. Reagujmy i sami stanowczo odmawiajmy, gdy ktoś namawia nas na dopalacze. Nigdy nie wiemy, jak organizm ludzki zachowa się po zażyciu nawet najmniejszej dawki takiej substancji chemicznej. Jeżeli ktokolwiek z Państwa podejrzewa, że ma do czynienia z osobą pod wpływem narkotyków czy nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, powinien natychmiast wezwać pomoc lekarską oraz o sytuacji powiadomić policję.

Przypominamy, że dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu. Mają postać tabletek, proszków, mieszanin ziół, suszu, kadzidełek, czy naklejek tzw. „tatuaży”. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Niebezpieczeństwo ich zażywania wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna:

wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);

złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;

stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;

zmiana nawyków żywieniowych – brak apetytu lub objadanie się;

kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;

próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;

nieuzasadnione ataki złości, agresji;

wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;

wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego;

pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;

zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć:

bóle głowy, migrena;

kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej;

agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk;

nudności, wymioty, biegunka;

zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji;

reakcje alergiczne;

myśli samobójcze, omamy;

napady leku, halucynacje;

nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

Gdzie szukać pomocy:

800 060 800 Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego

116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

800 100 100 Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

800 12 12 12 Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka.

Previous ARESZT ZA POSIADANIE NARKOTYKÓW
Next Smartfony Xiaomi MI

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

AKTYWNE PONIEDZIAŁKI Z UDZIAŁEM POLICJANTÓW

Bytomscy profilaktycy spotkali się z dziećmi w ramach działań „ Kręci mnie bezpieczeństwo…w wakacje”. Stróże prawa odwiedzili najmłodszych na Torkaciku, podczas zajęć sportowych. Mundurowi przekazali dzieciom podstawowe informacje dotyczące bezpiecznego spędzania

Wiadomości 0 Comments

Skorzystaj z udogodnień komputeryzacji i wykonaj rozliczenie PIT online 2017

Niemal każdego roku w prawie podatkowym wprowadzane są zmiany. Nie wszyscy podatnicy śledzą je na bieżąco. Czasami gubimy się w gąszczu formularzy, wyjątków od reguł, i nie wiemy, z której

Wiadomości 0 Comments

Trwają działania „Trzeźwość”

Od godzin rannych na terenie Bytomia prowadzone są działania „Trzeźwość”. Celem akcji jest kontrola jak największej liczby kierujących i wyeliminowanie tych, którzy jadą „na podwójnym gazie”. Przypominamy, że za jazdę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź